27 Mayıs 2012 Pazar





ÇAKMALARIN YARIŞI'NI LOREEN KAZANDI 
Litvanya'nın ne yapmaya çalıştığını hiç anlamadım abi. Gözlerim kapalıda söylerim ben şarkı mı mesajı mı vermeye çalıştı. Yoksa şarkımıda söylerim gözlerim kapalı mı demeye çalışıyordu hiç anlamadım. Belli ki konuşulmak istedi. Dikkat çekiyim de nasıl olursa olsun dedi. Değişik bir fantezi olmuş ne diyelim fantezine sağlık bebeğim. İtalyanın dans koreografisi bir yerden araklanmış herhalde. Aaa Miley Cyrus şarkısının tersi versiyonunu unutmayalım. Twitterda'da yazdırdım. Bakın isterseniz rt yaptım. Orda'da yazdık isteyen üşünmesin baksın bence hatta hemen baksın. Şarkı resmen ters çevririp araklanmış. Zaten bu sene herşeyde bir çalma çırpma vardı. Hepsi birilerinin çakmasıydı bu çok belliydi. Hatta birinci olan şarkı bile araklanmış daha ne olsun. İrlanda'nın ikizlerden başka sanatçısı yok sanki. Her sene onlar katılıyor. Sanki geçen sene birinci olmuşlarda bu senede birinci olurlar gibi. sekizinci olmuşlardı geçen sene. Bu senede 19. oldular gerçekten çok büyük bir başarı elleri öpülesi değil mi? Yok kesin başka sanatçı kalmamış. Onun için iki sene üst üste ikizler yarıştı. Neyse olabilir sonuç herşeyi anlattı zaten. Loreen'in Azerbaycan'a söylediği sözlerde iki yüzlülüğü'nün bir kanıtı olsa gerek. Birinci oldu diye havalarda zavallım. Müzik yarışması sanıyor herhalde eurovision'u. Nasıl olsa o da bir gün büyüyecek eurovision'u,n müzik yarışması değil siyasi bir yarışma olduğunu öğrenecek. Acaba sonuncu olsaydı bu kadar cesur olabilecekmiydi. Merak konusu ama ben biliyorum cevabı kesinlikle hayır haksızlığın olduğunu söyleyecekti. Buna adım gibi eminim kim ne derse desin bu sene hepsi anlaşmış "isveç'i birinci yapalım komşular" demiş. Onlarda "tamam komşu biz senin külüne muhtacız seneyede biz birinci oluruz ödeşiriz." demişler ve anlaşmışlar. Piyango loreen'e vurmuş ve o da birinci olmuş. Hakkını yemeyelim şimdi çalıntı şarkı ve çalıntı danslarla birincilik gerçektende onun hakkıydı. Kız haklı onun kadar bütün şarkıyı çalan yoktu. Tamam çalmışlardı. Ama onun kadar değil işte. Bu yüzden birincilik onun hakkıydı. Ne zaman kendileri olup kazanacaklar bu yarışmayı ne zaman asıl olması gereken olacak ve müzik kazanacak. Bırakalım bu işleri bu yarışmadan hiç bir şey olmaz. Biz kendimizi paralar dururuz. Peki ya Can Bonomo'nun performansı nasıldı? Bence en güzel performanstı. Türk olduğum için değil. Objektif bir gözle bakacak olursam. Can Bonomo neşeliydi değişik bir tarzı vardı. Şarkının soundu çok başarılıydı.  Herkeste bir matem havası vardı. Resmen uykumu getirdiler. Ama Can Bonomo enerjisiyle güler yüzüyle herkesi ayağa kaldırdı. Ö.yle bir haydeeeeeeeeeee dediki kayıtsız kalmak elde değil di. Buna eminim ki herkes evinde ayağa kalkıp hopladı zıpladı. (tecrübeyle sabit) Alışılmışın dışında bir sahne performansı vardı. Şimdi biraz doğruları söyleme vakti. Ben ilk önce Can Bonomo seçilince "bu kim" diyenlerden değildim. Biliyordum Can Bonomoyu. Ama şarkıyı dinledim "Bu şarkıdan bir şey olmaz." "Yarı finali geçemeyiz." dedim. Herkes de benim gibi düşündü. Fakat yarı final geldi çattı. Ben Can Bonomo'nun yarı final performansına tek kelimeyle bayıldım. İşte o zaman bu şarkının birinciliği hak ettiğini düşündüm. Gerçekten de hak etti. Ama üzülmüyorum yedinciliğe ya son sıradakiler ne yapsınlar yedincilik kötü mü? Hayır değil ama birincilik hakkımızdı. Olsun sağlık olsun can'a geleceğine mal'a gelsin. Yarı finalden sonra türk halkıda desteklemeye başladı Can Bonomo'yu. Sonra yedinci olunca da şarkı kötüydü can bonomo da neymiş bonibon falan salladılar durdular. Birinci olsaydı da "biz size demiştik çok güzel şarkı diye" sallayacaklardı. Yani bunlar döneğin teki doğrusu şu şarkı süper farklı bir şarkı Can Bonomo'da çok güzel söyledi dansları da çok güzeldi. Bir de taktıkları konu "dansçılar neden erkekti" herkes bunu yazdı sosyal medyada. Arkadaşım atma bare git biraz araştır şarkıyı dinle sonra anlarsın zaten. Neden erkek dansçıların olduğunu bilip bilmeden ağzı olan konuştu salladı cahilliklerini belli etti. Şarkının sözlerini açıp baksanız zaten anlayacaksınız. Erkek dansşıların neden olduğunu. Neyse ben acıdım size alın şarkının sözleri şimdi anladınız mı? Neden erkek dansçılar bunuda anlamazsanız. Ben daha ne yapıyım anlarsınız sanırım hadi buyurun okuyun anlayın.




LOVE ME BACK
SEN DE BENİ SEV
Oh, hey, hey!
Ooo, hey, hey!
Baby love me back today
-Bebeğim, bugün sen de beni sev.
Never ever sink my ship
-Batırıp gemilerimi
and sail away                      
-Yelken açma uzaklara,
Oh, oh, ah!                              
-Oo, oo, aa!
Baby don't shut me down
-Bebeğim, beni geri çevirme.
Give me all the love I need
-Sen bana bütün aşkını ver,
And I'll be gone
-Ben giderim uzaklara.
I'm a lonely sailor
-Ben yalnız bir denizciyim.           
Drinking the night away     
-İçerek geçer gecelerim.
My ship is made from hope  
-Gemim umuttandır benim.
She's searching for your bay
-Arar durur senin denizlerini.
NAKARAT
Hop on to my ship baby
-Hadi sen de atla gemime.
I'll make you fly
-Ayaklarını yerden keseyim.
You love me and you know that baby
-Sen de beni seviyorsun bebeğim,
Don't you lie
-Bana yalan söyleme.
Love me like I love you and say Na na na...
-Sen de beni, Seni sevdiğim kadar sev Ve söyle: "NA NA NA"
Oh, oh, oh!
-Oo, oo, oo!
We need a bit of Rock'n Roll
-Biraz Rock n' Roll'a ihtiyacımız var.
Baby don't you crush my soul
-Ruhumu ezme bebeğim.
And make me fall
-Ve beni düşürme.
Oh, hey, hey!
-Ooo, hey, hey!
Baby love me back today
-Bebeğim, bugün sen de beni sev.
Never ever sink my ship
-Batırıp gemilerimi
And sail away
-Yelken açma uzaklara.
NAKARAT
Hop on to my ship baby
-Hadi sen de atla gemime.
I'll make you fly
-Ayaklarını yerden keseyim.
You love me and you know that baby
-Sen de beni seviyorsun bebeğim,
Don't you lie
-Bana yalan söyleme.
Like me like I like you say Na na na...
-Sen de beni, Seni sevdiğim kadar sev Ve söyle: "NA NA NA"
Pirates, high seas, cautions, cannons and potions
-Korsanlar, açık denizler, tehlikeler, toplar ve iksirler
A sailor's passion can always conquer the oceans
-Bir denizcinin tutkusu okyanusları fetheder.
Sing with me my children
-Benimle söyleyin çocuklarım!
Nan nay, nan nan nan nay nan nan nan nay...
-Nanananana.

Zaten Can Bonomo'ya kimse destek çıkmadı ki. Halk ve basın hiç destek olmadı. Yerden yere vurdu "çaylak" dedi. "beceriksiz" dedi. dalga geçtiler olsun Can Bonomu'nun da söylediği gibi ilk 10'a girmenin gururunu yaşıyoruz

YEDİ DE OLUR OLMAZ MI? BAL GİBİ DE OLUR
Kim ne derse desin eurovision müzik yarışması bile değil ki yedincilik hiçte kötü değil. bırakın artık can bonomo'ya kötü eleştiriler yapmayı. Can Bonomo sende hiç takma kafana salla gitsin bunlar kim ki müzik eleştirmeni mi? Bir kaç gün sonra susarlar zaten. 
Neyse acısıyala tatlısıyla haksızlığıyla bir eurovisionda bitti. Ne kazandık hiç bir şey ne kaybettik yine hiç bir şey. Birinci olsak ne olacaktı hiç bir şey. O zaman niye giriyoruz bu yarışmaya. O da hiç bir şeyine. Anlayacağınız yani hiç bir şeylerinin içinde yüzüyoruz. Ama haberimiz yok. Neyse bu düzen böyle gelmiş böyle gider. Hiç bir şey değişmez. Zaten Trt'nin yaptıklarını saymıyorum. Hadi size by. Artık bu konu 1 ay sürer. benden söylemesi Can Bonomo'ya başarılar dilerim. Sen onlar gibi tek düzen olma düzene uyma hep farklı ol değişik bir renk ol merak etme onlarda kabullenecek senin tarzını senin müziğini. Dün eurovision'u izledim izledim ama izlediğime bin pişman oldum her şarkıdada bir benzeşme vardı sanki. Zaten insan da müzik zevki bırakmadılar. O kadar berbetlardı yani. Bence eurovision tarihinin en berbat senelerinden biriydi. Hiç kimse özenmemişti. Eurovision'dan 2-3 saat sonra kendime anca  gelebildim. Bayıldım kötü şarkı dinlemekten az daha ölecektim. Neyse ki yarışma bitti. Biraz daha devam etse eurovision'un ilk şehidi ben olacaktım. Bitmeseydi baküyü basıp bitirin artık şu rezilliği diyecektim. Neyse bitti bende rahat bir nefes aldım.
Ben bir daha eurovision izlemesem nasıl olur? Acaba kesin birinci oluruz. Hayatımda ilk defa eurovision'u izleyememiştim. O akşam bir yere gitmiştim iyi ki gitmişim. Sanırım ben izlemedim diye birinci olduk. Bir daha" hep izlemeyim kesin birinci oluruz" diyorum. Kendime engel olamıyorum ve izliyorum. Ama bir daha ki sene çok ciddiyim kendimi dışarılara atacağım. Yeter ki birinci olalım diye. Bu kadar da fedakarım işte...

4 yorum:

  1. EUROVİSİON izlemem bir daha herşey bu yazıda süper olmuş tebrikler

    YanıtlaSil
  2. süper bir yazı her zaman ki gibi

    YanıtlaSil
  3. şarkının sözlerini yazmanız çok güzel olmuş gerçekten bilmeyenler atıp tutuyordu işte araştırmacı gazeteci farkı

    YanıtlaSil
  4. çok eğlenceli bir yazı olmuş gazetede yazmayı düşünüyor musunuz

    YanıtlaSil